Friday, November 2, 2012

setelah sekian lama

assalamualaikum!! hye korang, ap kbare?? sihat?? (angguk) alhamdulilh sihat! aku suka korang gembira! dan aku mestilah turut rasa gembira sekali!!! (ap punya ayatlah) kah3!! tgh menaip smbil dgr lgu mahar cinta!! woot2~~~ sje je nak amik feeling!! kah3,, x masal,, erm sorry la korang, aku da lama x update blog aku yg agak berabuk ni,, byk benda aku nak citer selama ni,, ceit! selama ni,, hahaha ayat x leh blah,,,erm untuk pengetahuan korg, hawa x hbis exam lg,, lg 3 paper,, tp selamber bdak je on9,, hehehehe alah bukan slalu pon, ni pon usha laptop kak piah,,tiba2 rasa rindu nak menulis pulak! erm,, byk bnd yg aku dpt sepanjang aku x update blog ni,,,byk sgt2,,, ad yg suka, ad yg duka,,, kini aku belajar untuk terima segala kenyataan hidup! belajar, dan terus belajar..walaupun kenyataan hidup yg aku lalui itu sgt perit rasenyer,,tersgtlah perit,,
huhuhuhu,,, setiap dugaan yg ALLAH bg, mesti ada hikmah dan bersebab, hikmahnya ALLAH suruh aku kuat supaya jika ada dugaan yg lebih hebat menanti, aku sudah bersedia ketika itu, dan sebabnya ALLAH menyuruh aku muhasabah dri diatas segala kesalahan yg aku lakukan,,, aku harus ingat,,,mungkin itu peringatan dari ALLAH tanda dia sygkan aku,dan menyuruh aku kembali pdNYA,,

setiap kalu aku bersedih, pasti aku akan menangis sendirian,, dalam solat dan ALLAH saja yg thu setiap detik kesedihan dan kegembiraan hatiku,,, mungkin susah untuk aku menceritakan kepada org lain, kerana mungkin tak semua org boleh terima kisah aku, tapi aku tahu, ALLAH sentiasa ada di sisi aku untuk segalanya,,,

ok done sedih2! nak sambung blik cter aku, erm ari semalam, a.k.a KHAMIS, aku g kl sentral dgn geng2 aku,, sbb ada pesta buku, then dgn bangganya ketika aku melangkah masuk kt dlm tempt tu, u know that? i jumpa HILAL ASYRAF! ppfftttt~~~~&^%$$ memang gembira tak terkata!! oh aku rasa mimpi kot, tp itulah kenyataan, memang dia,, oh then aku berbual dgn dia, dan tak sangka dia masih ingt aku mse kita org jmpa kt iic,,, then dia suruh aku hantar cerpen kt majalah jom,,, hahahaha ok i try, sbb dia kata wt pe wt cerpen untuk sorg2,, bg la owg bce hasil kerja kita, dan dia menyuntik semangat aku untuk menulis blik,,, oh sungguh x ku sangka!! then byk la kata2 hikmah dia bg! wah skemanyer,,,,
hahahaha ok lpas aku hbis exam ni,,, aku ingt nak start menulis balik,,,, dan aku akan cuba perbaiki lg,,, mungkin ni la peluang aku untuk berdakwah melalui karya,,,,, mpga ALLAH permudahkan urusan aku,,,doakan aku yer sahabat!!!!

dan kepada awak! ye untuk awak,,, thanks atas segalanya,,, nak lupakan memang susah, tp ALLAH dah bg hawa kekuatan untuk tabah hadapi dugaan ini dgn tenang dan gembira,,, semoga berada di dalam rahmat ALLAH,,,,

No comments:

Post a Comment