Saturday, June 9, 2012

assalamualaikum!!!! hye2 awak2 semua!!! apa khabar sihat??? iman anda mcm mne? ok x?? alhamdulilah,,, thanks to ALLAH kerana bg kita nafas pada harini untuk teruskan kehidupan sebagai khalifah di muka bumi ini,,,,aku,,, balik weekend kat rumah ni,,,ahad dah blik KL semula!!! ouh tidak,,,rasa sekejapnyer masa berlalu,,, tp nak blik rumah ni rasa mcm lama sgt!!! grrr~~~ biasalah tu perasaan!!! dah 2 minggu rupanya aku dah blajar kt kolej,,, rasa mcm dah 2 thun,,hikhik sbb rasa cpt lah habis blajar~~~tak senonoh jer,, bru msuk 2 minggu tp nk cept hbis blajar,,sbb x sanggup nk duk kt KL,,huhuhuhuhu memang aku akui aku culture shock kt sne!!! ya ALLAH,,,,aku tabahkan jua diri aku ini untuk meneruskan kehidupan,,,, dan membuat aku rasa kehidupan disana membuatkan lagi iman aku kuat untuk hadapi dugaan yg ALLAH beri dekat aku. tak semua org dpt rasai apa yg aku rasa, hanya manusia terpilih saja dpt merasainya dgn hati yg terbuka. Allah memberi aku tanggungjawab lg dgn aku dilantik menjadi ketua rumah,,, ya ALLAH besar tanggungjawab hidupku,,,,,tp aku bersyukur kerana aku dipilih oleh Allah,, dan aku yakin ada hikmah di sebalik kejadian,,, sahabat2 akan menilai aku yg aku ini seorang yg ceria dan tiada masalah,, tp dlm hati aku sentiasa menangis,, dan dengan mengadu dgn ALLAH hatiku jd tenang,,,alhamdulilah, aku sudah jumpa akhowat di sana, i.ALLAH minggu dpan da start usrah~~~ seronoknya,,, aku akui jiwaku dahagakan tarbiyah,,, dahagakan ukhuwah~~!! cerita psl ukhuwah,,, oh ya ALLAH,,, aku sgt merindu kalian semua,,, AINUL! AQILAH! TIMA! KAK NADIAH! FARAH! SYIDAH! RABIA! TASNEEM! YG PALING DIRASAI KAK NADIA naqibah kami!!! ya ALLAH,,,semalam dengan takdir ALLAH,,aku terjumpa KAK NADIA di hospital,, tiada kebetulan, tp sudah di tetapkan oleh ALLAH, itulah yg pasti!!! aku rasa rindu sgt2 dgn dia,,,,terlalu,,,, sehinggakan hanya dgn kata-katanya sahaja aku menangis teresak2,,ya ALLAH betapa rindunya aku dgn dia!!!rindu sgt2!!! aku bersyukur ALLAH temukan aku dgn dia,,,, ikatan ukhuwah yg sgt mahal, dan dirasai oleh org yg betul2 menghargai ikatan ukhuwah ini,, percayalah,,, dan pada hari yg sama jugak,, ALLAH temukan aku dgn sahabat sejati aku AINUL!!! ya ALLAH,,,, hingga tak terucap dgn kata2!!! rindu sgt2!!! aku menangis dikala berjumpa dgnnyer!!! ALLAH dah tautkan hati2 kami,,,, tp setiap pertemuan pasti berpisah,,, thanks to ALLAH kerana temukan kami,,,, aku cinta dia keranamu ya ALLAH!!!! dan sahabt2 yg lain jugak,,,, i.ALLAH,,, dgn takdri ALLAH kita akan bertemu jua,,,,,jgn putuskan doa,,,,

di sana,, aku mendapat KAWAN baru,,,, kerana belum jumpa SAHABAT lagi,,,, sgt susah untuk mencari sahabat,, tetapi cari kawan sgt mudah,,,
ni SYAHIRAH!!! dia ni org GANU!!!,,,agak ohsem lah kwn dgn dia sbb suka wt lawak,,, dan dia banyak sgt2!!!! tlg aku~~~ serius,,,,,, kadang2 x faham ap dia ckp hehehehe,,, aku da start syg dia~~~ moga ALLAH tautkan hati2 kami,,,,,ya ALLAH,,,,,,
ok yg ni plak nme dia ILAF!!! erm,,, dia pun baik dgn aku~~~ tp x sama mcm SYAHIRAH lah,,,, sbb dia agak rapat dgn MEKAR,, walau pon kami kenal dlu mse kt fb,,,, tp tu lah takdir ALLAH,,,,,tp aku satu blik dgn dia,,,, just x serapat mcm aku dgn SYAHIRAH tp aku syg dia!!!,,,,
ok yg ni MEKAR!!! dia ni baki jugak ngan aku!!!! suka wt lawak!!! boleh jd giler layan dia ini!!! nmpak je mcm ni tp layan lagu korea beb!!! hahahahahaha dia ni lah yg rapat dgn ILAF,,, huhuhu tp dia blik lain,, tp still satu rumah,,,, dia dan ILAF suka ajar bi dekat kami!!! thanks,,,ada hikmah kenapa ALLAH temukan kami semua,,, dan ALLAH suruh aku tgk dunia luar,,, jgn nak duduk dekat zon selesa jer,,,, kene keluar adventure skit,,, dan itulah tarbiyah namanya!!!! dan pastikan berada dilasan yg betul!!! baru awesome tarbiyahnyer,,, dan ALLAH sentiasa bantu hambanya yg dlm kesusahab,, jgn risau,, ALLAH tinggalkan hambanya yg syg kan ALLAH,,,, yakin lah!!!!!!

HAWA!!! setiap pertemuan pasti berpisah, setiap kejadian pasti ada hikmah!, setiap perbuatan pasti ada kebaikannya! dan yakinlah ALLAH adalah sebaik-baik perancang, kita jugak merancang, sebagai manusia kalau hidup sentiasa senang bukan hidup namanya,,,, ingtlah dugaan yg ALLAH beri adalah tarbiyah untuk diri kita terus mantap,,, mantapkan aqidah kita, mantapkan iman kita,,,, dan belajar memaafkan org lain jgn simpan dlm hati,, cari kebaikkan org lain, bukan cari keburukkannya,,, jd seorang yg bermanfaat kepada org lain,,,belajar jd seorang yg memberi,, bukan menerima,,,,,, mulakan hidup baru dgn azam yg baru,,, ikhlas kan hati kerana ALLAH,,,,, pergi belajar bukan kerana terpaksa,, tetapi kerana menuntut ilmu,,,,,,,

No comments:

Post a Comment